zdrowieja.pl

Blog o modzie, urodzie i zdrowiu

dieta ketogeniczna kalkulator
DietaLifestyle

Dieta ketogeniczna – kalkulator w internecie

W internecie jest dostępnych wiele kalkulatorów, które pomagają obliczyć prawidłowe wartości dla diety ketogenicznej. Dzięki temu będziesz mógł w łatwy sposób dobrać makroskładniki oraz ustalić ich proporcje i dzienne spożycie.

Podstawowe parametry

Żeby tego dokonać, musisz znać podstawowe parametry swojego ciała, którymi są: waga, wzrost, wiek, płeć, tkanka tłuszczowa, suma węglowodanów netto oraz poziom aktywności fizycznej. Bardzo ważnym parametrem jest poziom aktywności fizycznej, który możesz poznać w prosty sposób. Dieta ketogeniczna kalkulator ustala poziom w zależności od twojego zaangażowania w trakcie dnia.

Obliczanie makroskładników

Jeżeli większość czasu prowadzisz siedzący tryb życia, to jesteś mało aktywny. Większość osób, które wykonują prace biurowe (księgowi, graficy, recepcjonistki) mogą należeć do tego typu. Jeżeli prowadzisz lekki trening, to również powinieneś to uwzględnić w kalkulatorze. Nawet jazda na rowerze lub praca, która w minimalny sposób cię angażuje, może być minimalną aktywnością fizyczną. Osoby, które prowadzą bardzo aktywny tryb życia, to tacy, którzy regularnie trenują lub wykonują pracę ciężką fizycznie. Są to rolnicy, pracownicy magazynu, kelnerzy. W kalkulatorach diety istnieje również taka kategoria jak sportowcy, do której należą ludzie, którzy ćwiczą codziennie i robią to na poziomie profesjonalnym. Dieta ketogeniczna jest szczególnie skuteczna w przypadku walki z otyłością. Jeżeli odpowiednio zaplanujesz rozkład diety to w szybkim czasie zrzucisz zbędne kilogramy. Celem diety ketogenicznej jest zwiększenie tłuszczów oraz jednoczesne ograniczenie węglowodanów. Dobrym pomysłem jest jej przeprowadzenie pod okiem lekarza.

Dobór posiłków

Posiłki powinny być złożone aż w 80 procentach z tłuszczów. Resztę powinny stanowić węglowodany oraz białko. Osoby, które nie prowadzą diety ketogenicznej, z reguły jedzą najwięcej węglowodanów. W organizmie osoby na tego typu diecie nie ma ich na tyle, żeby mogły stanowić źródło energii. W takiej sytuacji zaczynają być spalane tłuszcze, które pełnią rolę węglowodanów. W tym momencie zachodzi proces ketozy, która polega na rozpadzie tłuszczów. Podczas tego procesu stężenie glukozy jest zdecydowanie mniejsze niż stężenie ciał ketonowych. Jeżeli poziom węglowodanów będzie odpowiednio niski, to nie będzie uczucia głodu. Dobrym rozwiązaniem jest wcześniejsze skonsultowanie planu ze specjalistą lub lekarzem, który powinien zalecić również wykonanie odpowiednich badań. Osoby, które przebywają na diecie ketogenicznej, czują się lekko i mają więcej energii. Restrykcyjne trzymanie diety sprawia, że kilogramy faktycznie zaczynają spadać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *